مراقبت از مو

اکسیدان چیست و تفاوت درصد اکسیدان ها

احتمالا تا به حال نام اکسیدان را چندین بار شنیده‌اید. بعد از نام اکسیدان معمولا درصد یا شماره آن بیان می‌شود. اکسیدان نام یک ماده‌ای است که برای افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند کاربرد بسیاری دارد. اگر شما هم تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفته‌اید حتما لازم است که اکسیدان را کامل بشناسید تا بتوانید به درستی از این ماده استفاده کنید. اکسیدان شماره‌ها و درصدهای مختلفی دارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم درمورد درصدهای مختلف آن و تفاوت درصد اکسیدان ها با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

نقش اکسیدان در رنگ مو

همانطور که گفتیم اکسیدان دارای شماره یا درصدهای مختلفی است. خوب است بدانید که هرچه درصد یا عدد روی بسته بندی اکسیدان بالاتر باشد میزان روشن کنندگی آن نیز بیشتر است و هرچه درصد یا شماره اکسیدان پایین‌تر باشد، روشن کنندگی آن کمتر خواهد بود. بطور کلی اکسیدان‌ها به ۴ دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از:

1- اکسیدان 3 درصد یا اکسیدان ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰/۵

  • این نوع اکسیدان از بقیه اکسیدان‌ها ضعیف‌تر است
  • قدرت کمتری دارد
  • بیشتر برای رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای و مشکی کاربرد دارد.
  • این شماره از اکسیدان به ثبات و تیرگی مو کمک می‌کند.
  • اکسیدان سه در صد برای رنگساژ کردن لایت و مش موها بکار برده می‌شود.

تفاوت اکسیدان ۶ و ۹

  • اگر شما در زمینه رنگ مو دارای تخصص و مهارت نباشید، احتمالا در خوشبینانه‌ترین حالت فقط می‌توانید رنگ مورد نظرتان را به همراه یک اکسیدان تهیه کنید و با مخلوط کردن رنگ و اکسیدان تغییری روی رنگ موهایتان ایجاد کنید. اما هیچ تضمینی روی میزان رضایت شما از نتیجه کار نخواهد بود. زیرا برای رنگ مو علاوه بر انتخاب رنگ مناسب، باید در انتخاب اکسیدان مناسب نیز مهارت داشت و این مهارت تنها با شناخت انواع اکسیدان‌ها و تفاوت عملکرد میان هر کدام از آنها به دست می‌آید. 
  • اکسیدان نقش تعیین کننده‌ای در میزان رضایت شما از نتیجه نهایی رنگ موهایتان دارد. بنابراین انتخاب اکسیدان مناسب برای موها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در رنگ کردن موهایتان باید به آن توجه داشته باشید. ما برای شما در این مقاله به صحبت درباره تفاوت اکسیدان ۶ و ۹ پرداختیم تا به شما در انتخاب دقیق‌تر اکسیدان برای رنگ موهایتان کمک کنیم. و حالا نیز پیشنهادهای جذابی برای خرید اکسیدان برای شما خواهیم داشت.