مراقبت از مو

آموزش نحوه رنگ کردن مو در منزل مرحله به مرحله

۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل موهای خود را بشویید:

وجود چربی طبیعی موها روی آن کمک می‌کند تا رنگ بهتر جذب ساقه مو شود و آسیب کمتری ببیند و ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود موهای خیلی تمیز خود را رنگ نکنید و حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا موها کمی چرب شود سپس آن را رنگ کنید. هنگام شستن مو قبل از رنگ کردن ترجیحا از نرم کننده استفاده نکنید اما اگر موهای خیلی خشکی دارید روزهای قبل از رنگ کردن از نرم کننده استفاده کنید.

یک رنگ موی مناسب انتخاب کنید:

انتخاب رنگ موی مناسب کار ساده‌ای نیست و بستگی به عوامل متعددی دارد مثل سبک و سلیقه شما، رنگ موی طبیعی شما، رنگ پوست و رنگ چشم و البته شرایط اجتماعی و شخصیتی شما. توصیه می‌شود اگر به خاطر سفید شدن موها آن‌ها را رنگ می‌کنید به رنگ طبیعی موهای خود وفادار باشید و آن را بیش از دو درجه تیره یا روشن نکنید. اگر برای اولین بار موهایتان را رنگ می‌کنید بهتر است از انواع نیمه دائم رنگ استفاده کنید تا اشتباه شما عمر زیادی نداشته باشد که این نوع رنگ‌ها روش استفاده متفاوتی هم دارد و پس از بیست بار شامپو زدن پاک می‌شوند. رنگ‌های موقتی بعد از شش بار شامپو زدن شسته می‌شوند و رنگ‌های دائمی معمولا شش تا هشت هفته دوام دارند و به سادگی پاک نمی‌شوند.

از لک شدن و کثیف شدن محیط و لباس‌هایتان پیشگیری کنید:

لکه‌های رنگ مو روی لباس و فرش و … به سادگی پاک نمی‌شوند و باید قبل از اقدام به رنگ کردن مو از کثیف شدن آن‌ها جلوگیری کنید. زمین را با پوشش مناسب مثل سفره پلاستیکی یا روزنامه بپوشانید. لباسی بپوشید که یقه گشادی داشته باشد تا موقع بیرون آوردن کثیف نشود و همچنین کهنه باشد تا اگر کثیف شد ناراحت نشوید. روی آن هم یک پوشش پلاستیکی ببندید تا گردن و لباس شما تمیز بماند و لک نشود. در کنا دست خود یک جعبه دستمال کاغذی داشته باشدی تا کثیفی‌های احتمالی را فورا پاک کنید.

موها را کاملا شانه کنید:

با این کار همه گره‌ها را از موها باز کنید تا موقع رنگ کردن مو مشکلی ایجاد نشود و مطمئن شوید که رنگ به طور یکنواخت روی موها پخش شده است.

اطراف پیشانی، گوش‌ها و صورت را وازلین بمالید:

موقع رنگ کردن موها همیشه مقداری از رنگ به اطراف صورت و پیشانی و گوش مالیده می‌شود که ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شود. برای پیشگیری از این اتفاق از وازلین یا بالم لب یا ژلی که احتمالا در بسته رنگ موی خریداری شده شما وجود دارد استفاده کنید و آن را به اطراف صورت بمالید.

دستکش یکبار مصرف بپوشید:

موقع رنگ زدن موها حتما دستان شما به رنگ آغشته خواهد شد و این رنگ به سادگی پاک نخواهد شد. برای پیشگیری از این اتفاق از دستکش نایلونی یکبار مصرف استفاده کنید. البته می‌توانید از دستکش‌های لاستیکی یا لاتکس هم استفاده کنید اما بعد باید آن‌ها را دور بریزید.